Περιφερειακό συνέδριο με θέμα τις προοπτικές του θεματικού τουρισμού στην Ήπειρο διοργάνωσε η Περιφέρεια Ηπείρου τη Δευτέρα στην Ηγουμενίτσα, στα πλαίσια του διακρατικού έργου Adriatic Routes, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας IPA ADRIATIC.
Κηρύσσοντας την έναρξη του συνεδρίου ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, αναφέρθηκε στις υποστηρικτικές ενέργειες που χρειάζονται για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού στην Ήπειρο και ανέφερε χαρακτηριστικά έργα προστασίας περιβάλλοντος, όπως οι βιολογικοί καθαρισμοί, σε οικισμούς κατά μήκος των ακτών της Ηπείρου, αλλά και η ανάδειξη αρχαιολογικών και άλλων χώρων πολιτισμού.
Το συνέδριο παρακολούθησαν εταίροι του έργου από την Κροατία, τη Βοσνία Ερζεγοβίνη, την Αλβανία και την Ιταλία.
Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της ανάπτυξης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Web – GIS που θα γεφυρώσει τους πολιτισμούς και τα συστήματα μεταφορών των περιφερειών που συμμετέχουν.
Στα ίδια πλαίσια επιδιώκεται η δημιουργία κοινοπραξιών στον τομέα του τουρισμού, ενώ οι δράσεις συνεργασίας που προτείνονται αφορούν στην πολιτιστική και φυσική κληρονομιά, στην εκπαίδευση, στην ενίσχυση των θεσμικών ικανοτήτων και στην προώθηση των επενδύσεων.
Κηρύσσοντας την έναρξη του συνεδρίου ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, αναφέρθηκε στις υποστηρικτικές ενέργειες που χρειάζονται για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού στην Ήπειρο και ανέφερε χαρακτηριστικά έργα προστασίας περιβάλλοντος, όπως οι βιολογικοί καθαρισμοί, σε οικισμούς κατά μήκος των ακτών της Ηπείρου, αλλά και η ανάδειξη αρχαιολογικών και άλλων χώρων πολιτισμού.
Το συνέδριο παρακολούθησαν εταίροι του έργου από την Κροατία, τη Βοσνία Ερζεγοβίνη, την Αλβανία και την Ιταλία.
Όπως ανέλυσε η υπεύθυνη του έργου από την Περιφέρεια Ηπείρου κα Ελένη Καλαμπόκα, στόχος είναι η προώθηση της πολιτιστικής, γαστρονομικής και οποιασδήποτε άλλης εναλλακτικής μορφής τουρισμού. Ο απώτερος σκοπός είναι να αυξηθεί η κινητικότητα στα πλαίσια του θεματικού τουρισμού, ενώ ταυτόχρονα να ενισχυθεί η προσβασιμότητα από τη μια περιοχή ή χώρα στις άλλες.
Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της ανάπτυξης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Web – GIS που θα γεφυρώσει τους πολιτισμούς και τα συστήματα μεταφορών των περιφερειών που συμμετέχουν.
Στα ίδια πλαίσια επιδιώκεται η δημιουργία κοινοπραξιών στον τομέα του τουρισμού, ενώ οι δράσεις συνεργασίας που προτείνονται αφορούν στην πολιτιστική και φυσική κληρονομιά, στην εκπαίδευση, στην ενίσχυση των θεσμικών ικανοτήτων και στην προώθηση των επενδύσεων.
Αναπτύχθηκαν θέματα και παρουσιάστηκαν εισηγήσεις ειδικών σε θέματα Τουρισμού όπως η «αειφόρος τουριστική ανάπτυξη στην Περιφέρεια Ηπείρου» από τον Δρ. Κωνσταντίνο Ακριβό, υπεύθυνο επικοινωνίας της ΠΕ Πρέβεζας, το «Μάρκετινγκ του θεματικού Τουρισμού» από τον Δρ. Δημήτριο Κουτούλα, επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών, η «Συμβολή του Γαστρονομικού Τουρισμού στον τουρισμό και την τοπική ανάπτυξη» από τον κ. Κωνσταντίνο Σολάκη, πανεπιστημιακό υπότροφο του ΤΕΙ Ηπείρου και το «Ελληνικό Πρωινό – μια αφορμή για σύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα και τον γαστρονομικό πλούτο κάθε τόπου» από τον κ. Γεώργιο Πίττα, μέλος του ΔΣ το Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου – επικεφαλής του Ελληνικού πρωινού.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι επαγγελματίες και φορείς του τουριστικού κλάδου, το απόγευμα της ίδιας ημέρας, τα στρογγυλά τραπέζια -εκπαιδευτικά Σεμινάρια που διοργανώθηκαν στα πλαίσια του συνεδρίου.
Συζητήθηκαν θέματα όπως το «στήσιμο και η παρουσίαση του ελληνικού πρωινού Ηπείρου», η «αξιοποίηση των σύγχρονων συστημάτων προώθησης και οι ηλεκτρονικές κρατήσεις» και το “Ψηφιακό Marketing – προβολή των τουριστικών επιχειρήσεων μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης».
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι επαγγελματίες και φορείς του τουριστικού κλάδου, το απόγευμα της ίδιας ημέρας, τα στρογγυλά τραπέζια -εκπαιδευτικά Σεμινάρια που διοργανώθηκαν στα πλαίσια του συνεδρίου.
Συζητήθηκαν θέματα όπως το «στήσιμο και η παρουσίαση του ελληνικού πρωινού Ηπείρου», η «αξιοποίηση των σύγχρονων συστημάτων προώθησης και οι ηλεκτρονικές κρατήσεις» και το “Ψηφιακό Marketing – προβολή των τουριστικών επιχειρήσεων μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου