Ζητήματα διάρθρωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γενικού Λυκείου, αλλά και θέματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ρυθμίζει τροπολογία, που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην τροπολογία, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Λυκείου προστίθεται και το μάθημα της Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες», εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας.
Επίσης δίνεται η δυνατότητα σε ώρες εντός της πρωινής λειτουργίας να λειτουργούν τμήματα ειδικών μαθημάτων, ιδίως ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, ισπανικών, ιταλικών, για την προετοιμασία των μαθητών που επιθυμούν να εισαχθούν σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που απαιτούν εξέταση σε ειδικά μαθήματα.
Επιπλέον, προβλέπεται ότι ο συντελεστής βαρύτητας κάθε μαθήματος ορίζεται με υπουργική απόφαση έως την 1η Μαρτίου κάθε έτους και ισχύει για τις εξετάσεις του επόμενου έτους.
Μάλιστα για ένα από τα μαθήματα αυτά, ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση, ο συντελεστής ορίζεται ύστερα από πρόταση της ΑΔΙΠ.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Γενικού Λυκείου
Πιο αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τη διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γενικού Λυκείου, με την τροπολογία τροποποιείται το πρόγραμμα μαθημάτων της Γ΄ Τάξης του ημερήσιου Λυκείου και το μάθημα του εκπαιδευτικού προγράμματος της Φυσικής Αγωγής πραγματοποιείται σε δύο ώρες εβδομαδιαίως.Προστίθεται επίσης το μάθημα της Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες», εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας. Προβλέπεται ακόμη ότι σε ώρες εντός πρωινής λειτουργίας των Γενικών Λυκείων υπάρχει δυνατότητα να λειτουργούν και τμήματα ειδικών μαθημάτων ιδίως ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, ισπανικών, ιταλικών.Στην Γ΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων 33 ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας 13 διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού: την Ομάδα Ανρθωπιστικών, την Ομάδα Θετικών και την Ομάδα των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών, μεταξύ των οποίων οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν αυτήν της προτίμησης τους. Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) είναι τα εξής: α) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 6 διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα, 4 ωρών και τη Λογοτεχνία, 2 ωρών, β) Ιστορία 2 ωρών, γ) Θρησκευτικά, 1 ώρας, δ) Ξένη Γλώσσα, 2 ωρών (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά) και ε) Φυσική Αγωγή, 2 ωρών.Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Επιστημών είναι α) Φυσική, 6 ωρών, β) Μαθηματικά, 8 ωρών ή Βιολογία 8 ωρών, γ) Χημεία, 6 ωρών ή Πληροφορική, 6 ωρών.
Πιο αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τη διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γενικού Λυκείου, με την τροπολογία τροποποιείται το πρόγραμμα μαθημάτων της Γ΄ Τάξης του ημερήσιου Λυκείου και το μάθημα του εκπαιδευτικού προγράμματος της Φυσικής Αγωγής πραγματοποιείται σε δύο ώρες εβδομαδιαίως.Προστίθεται επίσης το μάθημα της Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες», εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας. Προβλέπεται ακόμη ότι σε ώρες εντός πρωινής λειτουργίας των Γενικών Λυκείων υπάρχει δυνατότητα να λειτουργούν και τμήματα ειδικών μαθημάτων ιδίως ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, ισπανικών, ιταλικών.Στην Γ΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων 33 ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας 13 διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού: την Ομάδα Ανρθωπιστικών, την Ομάδα Θετικών και την Ομάδα των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών, μεταξύ των οποίων οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν αυτήν της προτίμησης τους. Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) είναι τα εξής: α) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 6 διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα, 4 ωρών και τη Λογοτεχνία, 2 ωρών, β) Ιστορία 2 ωρών, γ) Θρησκευτικά, 1 ώρας, δ) Ξένη Γλώσσα, 2 ωρών (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά) και ε) Φυσική Αγωγή, 2 ωρών.Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Επιστημών είναι α) Φυσική, 6 ωρών, β) Μαθηματικά, 8 ωρών ή Βιολογία 8 ωρών, γ) Χημεία, 6 ωρών ή Πληροφορική, 6 ωρών.
Θέματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Με την τροπολογία ορίζονται λεπτομερέστερα οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, όπου μπορούν να εισάγονται, κατόπιν πανελλαδικών εξετάσεων, οι απόφοιτοι Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Εντάσσεται στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών το μάθημα της Πληροφορικής, εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας, με βάση τις Σχολές, τα τμήματα ή τις Εισαγωγικές κατευθύνσεις όπου επιθυμεί να εισαχθεί ο μαθητής.Επιπλέον θεσπίζεται ότι ο συντελεστής βαρύτητας κάθε μαθήματος ορίζεται με υπουργική απόφαση μέχρι την 1η Μαρτίου κάθε έτους και ισχύει για τις εξετάσεις του επόμενου έτους. Μάλιστα για ένα από τα μαθήματα αυτά, ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση, ο συντελεστής ορίζεται μετά από πρόταση της ΑΔΙΠ.Προστίθεται στα εξεταζόμενα μαθήματα του ΕΠΕ «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες» το μάθημα της Πληροφορικής, εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας. Παράλληλα αφαιρείται ο κλάδος της λογοτεχνίας από το εξεταζόμενο μάθημα «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» όλων των Επιστημονικών Πεδίων Εξειδίκευσης, το οποίο ονομάζεται πλέον «Νέα Ελληνική Γλώσσα».Σύμφωνα με την τροπολογία, τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης (ΕΠΕ) για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ είναι τα εξής:
Α) ΕΠΕ-Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:
Με την τροπολογία ορίζονται λεπτομερέστερα οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, όπου μπορούν να εισάγονται, κατόπιν πανελλαδικών εξετάσεων, οι απόφοιτοι Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Εντάσσεται στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών το μάθημα της Πληροφορικής, εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας, με βάση τις Σχολές, τα τμήματα ή τις Εισαγωγικές κατευθύνσεις όπου επιθυμεί να εισαχθεί ο μαθητής.Επιπλέον θεσπίζεται ότι ο συντελεστής βαρύτητας κάθε μαθήματος ορίζεται με υπουργική απόφαση μέχρι την 1η Μαρτίου κάθε έτους και ισχύει για τις εξετάσεις του επόμενου έτους. Μάλιστα για ένα από τα μαθήματα αυτά, ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση, ο συντελεστής ορίζεται μετά από πρόταση της ΑΔΙΠ.Προστίθεται στα εξεταζόμενα μαθήματα του ΕΠΕ «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες» το μάθημα της Πληροφορικής, εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας. Παράλληλα αφαιρείται ο κλάδος της λογοτεχνίας από το εξεταζόμενο μάθημα «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» όλων των Επιστημονικών Πεδίων Εξειδίκευσης, το οποίο ονομάζεται πλέον «Νέα Ελληνική Γλώσσα».Σύμφωνα με την τροπολογία, τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης (ΕΠΕ) για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ είναι τα εξής:
Α) ΕΠΕ-Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
ΙΙΙ. Ιστορία και
ΙV. Λατινικά
Β) ΕΠΕ-Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Μαθηματικά
ΙΙΙ. Φυσική και
ΙV. Χημεία ή Πληροφορική, κατά περίπτωση
Γ) ΕΠΕ-Επιστήμες Υγείας
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Φυσική
ΙΙΙ. Χημεία και
ΙV. Βιολογία
Δ) ΕΠΕ-Επιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες:
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
ΙΙΙ. Αρχές Οικονομικής Επιστήμης και
IV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Ε) ΕΠΕ-Παιδαγωγικών Επιστημών:
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
ΙΙΙ. Ιστορία και
ΙV. Αρχές Φυσικών Επιστημών.
ΙΙ. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
ΙΙΙ. Ιστορία και
ΙV. Λατινικά
Β) ΕΠΕ-Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Μαθηματικά
ΙΙΙ. Φυσική και
ΙV. Χημεία ή Πληροφορική, κατά περίπτωση
Γ) ΕΠΕ-Επιστήμες Υγείας
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Φυσική
ΙΙΙ. Χημεία και
ΙV. Βιολογία
Δ) ΕΠΕ-Επιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες:
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
ΙΙΙ. Αρχές Οικονομικής Επιστήμης και
IV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Ε) ΕΠΕ-Παιδαγωγικών Επιστημών:
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
ΙΙΙ. Ιστορία και
ΙV. Αρχές Φυσικών Επιστημών.
Ορίζεται επίσης ότι ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 δίνεται κατ΄ εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων Λυκείων το έτος 2013. Προβλέπεται ότι κατά το έτος 2016 θα διενεργηθούν εξετάσεις και με το καταργούμενο σύστημα εισαγωγής τόσο για τους αποφοίτους Δ΄ Τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, σχολικού έτους 2015-2016, όσο και για τους αποφοίτους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων προηγούμενων ετών.Εγγραφή, Προαγωγή και Απόλυση μαθητών Γενικού και Επαγγελματικού ΛυκείουΣτην τροπολογία έχει περιληφθεί διάταξη σύμφωνα με την οποία το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των ΗΥ δεν περιλαμβάνεται στα εξεταζόμενα μαθήματα των απολυτήριων εξετάσεων του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου. Το ελάχιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα εσπερινά ΕΠΑΛ καθορίζεται εφεξής στα 15 έτη αντί των 16 ετών που ισχύει σήμερα.Διαφοροποιείται εφεξής, ο τρόπος υπολογισμού του πτυχίου ΕΠΑΛ από εκείνου του απολυτηρίου ΕΠΑΛ και παρέχεται η δυνατότητα στους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου που εγγράφονται στη Β΄ Τάξη ΕΠΑΛ να απαλλάσσονται από τα μαθήματα γενικής παιδείας και να λαμβάνουν μόνο πτυχίο.Παρατείνεται και για το σχολικό έτος 2014-2015 η μη χρήση της τράπεζας θεμάτων κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τους μαθητές που φοιτούν στα οριζόμενα Λύκεια (εκκλησιαστικά λύκεια, λύκεια ειδικής αγωγής, μειονοτικά λύκεια, μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια, ελληνικά λύκεια του εξωτερικού και λύκεια που διδάσκεται το ρωμαιοκαθολικό δόγμα).
Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία
Θεσπίζεται επίσης η δυνατότητα, με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τη σύμφωνη γνώμη της ΔΕΠΠΣ είτε να χαρακτηρίζονται υφιστάμενες σχολικές μονάδες ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία είτε να ιδρύονται νέα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.
Θεσπίζεται επίσης η δυνατότητα, με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τη σύμφωνη γνώμη της ΔΕΠΠΣ είτε να χαρακτηρίζονται υφιστάμενες σχολικές μονάδες ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία είτε να ιδρύονται νέα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.
Ιδιωτικά Σχολεία
Θεωρούνται εκπρόθεσμες για το σχολικό έτος 2014-2015 οι αιτήσεις ίδρυσης ιδιωτικών σχολικών μονάδων, καθώς και οι αιτήσεις τροποποίησης χορηγηθείσας άδειας ίδρυσης σχολικών μονάδων που έχουν υποβληθεί έως και την 31.8.2014.
Θεωρούνται εκπρόθεσμες για το σχολικό έτος 2014-2015 οι αιτήσεις ίδρυσης ιδιωτικών σχολικών μονάδων, καθώς και οι αιτήσεις τροποποίησης χορηγηθείσας άδειας ίδρυσης σχολικών μονάδων που έχουν υποβληθεί έως και την 31.8.2014.
Πιστοποίηση γλωσσομάθειας
Προβλέπεται ότι η πιστοποίηση της γλωσσομάθειας καθώς και των φορέων που χορηγούν τα σχετικά πιστοποιητικά γίνεται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σύμφωνα με διαδικασία που θα εξειδικευθεί με υπουργική απόφαση.
Ο υπουργός Παιδείας κατέθεσε και άλλες τέσσερις τροπολογίες στο νομοσχέδιο για την έρευνα που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.
Με τις τροπολογίες:
ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη Διοικητική Οργάνωση Μειονοτικής Εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού προσωπικού μειονοτικών σχολείων, της λειτουργίας και επιστημονικής- παιδαγωγικής υποστήριξης μειονοτικών σχολείων και της ίδρυσης διδασκαλείου εκπαιδευτικών μειονοτικού προγράμματος κ.ά.
τίθενται σε αργία εκπαιδευτικοί εναντίον των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή οικονομική εκμετάλλευση της γενετήσιας ζωής, μέσα από την τροποποίηση διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα. Επίσης τροποποιούνται διατάξεις του Οργανισμού του υπουργείου σχετικά με τα υπηρεσιακά συμβούλια
ρυθμίζονται ζητήματα που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου (Τάξη Μαθητείας), ενώ κατοχυρώνονται τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα ιδιωτικά σχολεία για προαιρετική απασχόλησή τους εκτός των διδακτικών ωρών.
ρυθμίζονται θέματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που αφορούν το Διεθνές Πανεπιστήμιο, τα κολλέγια κ.ά.
Προβλέπεται ότι η πιστοποίηση της γλωσσομάθειας καθώς και των φορέων που χορηγούν τα σχετικά πιστοποιητικά γίνεται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σύμφωνα με διαδικασία που θα εξειδικευθεί με υπουργική απόφαση.
Ο υπουργός Παιδείας κατέθεσε και άλλες τέσσερις τροπολογίες στο νομοσχέδιο για την έρευνα που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.
Με τις τροπολογίες:
ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη Διοικητική Οργάνωση Μειονοτικής Εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού προσωπικού μειονοτικών σχολείων, της λειτουργίας και επιστημονικής- παιδαγωγικής υποστήριξης μειονοτικών σχολείων και της ίδρυσης διδασκαλείου εκπαιδευτικών μειονοτικού προγράμματος κ.ά.
τίθενται σε αργία εκπαιδευτικοί εναντίον των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή οικονομική εκμετάλλευση της γενετήσιας ζωής, μέσα από την τροποποίηση διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα. Επίσης τροποποιούνται διατάξεις του Οργανισμού του υπουργείου σχετικά με τα υπηρεσιακά συμβούλια
ρυθμίζονται ζητήματα που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου (Τάξη Μαθητείας), ενώ κατοχυρώνονται τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα ιδιωτικά σχολεία για προαιρετική απασχόλησή τους εκτός των διδακτικών ωρών.
ρυθμίζονται θέματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που αφορούν το Διεθνές Πανεπιστήμιο, τα κολλέγια κ.ά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου