Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2016

Ομιλία Μάριου Κάτση στο νομοσχέδιο για την ΥΠΑ ως Κοινοβουλευτικός Eκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ (ΒΙΝΤΕΟ)


Ομιλία του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας Μάριου Κάτση, στο Σχέδιο Νόμου για τη σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, και την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Δείτε το βίντεο:


Το κείμενο της ομιλίας:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Με το παρόν σχέδιο νόμου, η χώρας μας ανταποκρίνεται στα διεθνώς παραδεκτά πρότυπα διαχωρισμού της ρυθμιστικής και κανονιστικής αρμοδιότητας από εκείνη της επιχειρησιακής δραστηριότητας στον τομέα των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας. 
Σε αυτά τα πρότυπα όμως, έχουμε ενσωματώσει  τα κεκτημένα που αφορούν τον εθνικό αεροπορικό μας τομέα, καθώς και τον σχεδιασμό για την ανάπτυξη του τομέα σεβόμενοι τις ανάγκες των εργαζομένων.

Πέραν όμως από αυτό, με το παρόν σχέδιο νόμου κλείνουμε ουσιαστικά τις εκκρεμότητες της πρώτης αξιολόγησης. Μίας αξιολόγησης που πολλοί πόνταραν ότι δε θα κλείσει. 

Επιτρέψτε μου μια μικρή αναφορά για το που βρισκόμαστε σήμερα. Έχει μεγάλη σημασία να δούμε πόσο μέσα έπεσαν οι προβλέψεις αυτών που πόνταραν στην αποτυχία της κυβέρνησης. 
Και έχει σημασία, γιατί δεν μιλάμε για προβλέψεις που αφορούν την «πολυπόθητη», για κάποιους, αποτυχημένη κυβερνητική πολιτική, η οποία θα είναι το όχημα που θα τους επανέφερε στην εξουσία, 

Μιλάμε για προβλέψεις, που αφορούν την ενδεχόμενη αποτυχία σταθεροποίησης και ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή και τις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας.

Οι προβλέψεις αυτές, δεν είναι αποτέλεσμα λανθασμένου υπολογισμού. Αποτελούν βασικό συστατικό της δημιουργίας τεχνητού κλίματος για οικονομική και κοινωνική κατάρρευση. 
Ακούγαμε ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του 2016 ότι η αξιολόγηση δε θα κλείσει επειδή η κυβέρνηση είναι ανίκανη να το πράξει, η αξιολόγηση όμως έχει κλείσει και οι όποιες εκκρεμότητες της ολοκληρώνονται.

Ακούγαμε μέσα στο καλοκαίρι ότι τα έσοδα καταρρέουν και ότι αυτό θα φέρει την ενεργοποίηση του κόφτη. Όπως είδαμε από τα τελευταία στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών που αφορούν τα φορολογικά έσοδα του τελευταίου εννιαμήνου, έχουμε ξεπεράσει τον στόχο κατά ένα και πλέον, δις Ευρώ.

Ακούμε για την ύφεση που βαθαίνει ενώ βλέπουμε ότι οι προβλέψεις για ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το 2017, ακόμα κι από διεθνείς θεσμούς είναι πιο αισιόδοξες κι από το προσχέδιο του προϋπολογισμού.

Θα μπορούσα να συνεχίσω και με άλλες προβλέψεις που διαψεύσθηκαν παταγωδώς αλλά θα ξεφύγω από το θέμα της συζήτησης. 

Όταν βλέπουμε ότι η πρώτη δόση των τηλεοπτικών αδειών χρηματοδοτεί 15 χιλιάδες επιπλέον θέσεις σε παιδικούς σταθμούς, όταν βλέπουμε 4 χιλιάδες νέες θέσεις, 12μηνης διάρκειας, νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού στα Δημόσια Νοσοκομεία μιλάμε για έμπρακτη στήριξη των κοινωνικών αναγκών, από πόρους μάλιστα που οι προηγούμενες κυβερνήσεις χάριζαν επιδεικτικά στους καναλάρχες. 

Αυτά που ανέφερα ως παραδείγματα δεν αποτελούν success story για μας.

Δεν διανοούμαστε να πανηγυρίζουμε ότι η ανεργία έπεσε από το 27% στο 23%, δεν θεωρούμε κανονικότητα το ότι οι πολίτες ζορίζονται να τα βγάλουν πέρα, ούτε για εμάς οι ανακάμπτοντες δείκτες της ελληνικής οικονομίας είναι πιο σημαντικοί από την αξιοπρεπή διαβίωση της κοινωνικής πλειοψηφίας. 

Έχουμε επίγνωση των δυσκολιών που βιώνει το μέσο ελληνικό σπίτι και αγωνιζόμαστε στο πλευρό του να σταθεί όρθιο, εξαντλώντας τα περιθώρια της διεθνούς οικονομικής επιτήρησης που μας κληρονομήσατε. 

Δεν θα σας επιτρέψουμε  όμως και να καταστροφολογείτε ανεύθυνα ψευδόμενοι ότι οι δυσκολίες γεννήθηκαν τώρα. 

Τα παραπάνω στοιχεία, λοιπόν, αποτελούν μια ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας που δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία έχει σχετικώς σταθεροποιηθεί αποφεύγοντας το σπιράλ της ύφεσης, τίθενται οι προϋποθέσεις για την σταδιακή ανάκαμψη της, ενώ παράλληλα οι κοινωνικές ανάγκες στηρίζονται και καλύπτονται με κύρια μέριμνα τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας, βάζοντας ταυτόχρονα κανόνες που θωρακίζουν το δημόσιο συμφέρον, εκδημοκρατίζοντας τους θεσμοί του κράτους που είχαν διαβρωθεί από την διαπλοκή. 

Ας είμαστε λοιπόν πιο προσεκτικοί όταν μιλάμε για οικονομική και κοινωνική κατάρρευση και καλό είναι να μην την περιμένετε ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

Γιατί η καταστροφολογική ρητορική που φτάνει στην υστερία, δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες ούτε στην εθνική οικονομία ούτε και στη χώρα γενικότερα.

Σε τόσο σημαντικά εθνικά ζητήματα, υπάρχει ανάγκη ώριμου πολιτικού διαλόγου με σύγκρουση θέσεων, αντ’ αυτού έχετε επιλέξει έναν εναγκαλισμό με τους διαπλεκόμενους καναλάρχες και τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες και όλοι μαζί απαγγέλετε την ελεγεία της καταστροφής.

Κλείνω την παρένθεση και προχωρώ στο νομοσχέδιο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Η κατάσταση στην οποία οδήγησαν πολιτικές του παρελθόντος την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι πραγματικά απογοητευτική. 

Τα συσσωρευμένα προβλήματα της ΥΠΑ την οδήγησαν σταδιακά στην απαξίωση, μία απαξίωση που με τη σειρά της γέννησε νέα προβλήματα.

Η διαχείριση των περιφερειακών αερολιμένων έγινε δυσχερής με ότι αυτό συνεπάγεται για τις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές.

Ελλειμματική έγινε επίσης και η διαχείριση του εναέριου χώρου φέρνοντας μας σε απολογητική στάση απέναντι στις Ευρωπαϊκές αρχές.

Όλη αυτή η κατάσταση οδήγησε σταδιακά την ΥΠΑ σε μια παρατεταμένη περίοδο αποεπένδυσης.
Πρέπει να τονιστεί με κάθε τρόπο ότι με το παρόν νομοσχέδιο ο έλεγχος του εναερίου χώρου της Ελλάδας διατηρείται υπό δημόσια διαχείριση. Δεν υπάρχει κανένα σενάριο ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης του εναερίου χώρου, ούτε ζήτημα απολύσεων εργαζομένων. 
Σε αντίθεση με όσα λέγονται, και σε αντίθεση με προθέσεις του παρελθόντος που ήταν προς αυτή την κατεύθυνση.

Όσον αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, διατηρείται το καθεστώς της δημόσιας διαχείρισης τους, με πρόθεση την ενίσχυση της λειτουργίας τους. 
Μιας ενίσχυσης απαραίτητης, καθώς είναι εύκολα αντιληπτό το γεγονός, ότι ο ρόλος αυτών των αεροδρομίων είναι πολυδιάστατος και αγγίζει ευαίσθητα θέματα εθνικής κυριαρχίας  και της αναγκαιότητας για περιφερειακή ανάπτυξη.

Με το νομοσχέδιο αυτό η υπάρχουσα Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αναδιαρθρώνεται οργανωτικά και λειτουργικά, ώστε ενισχυμένη να  ανταπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο έργο της παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας και της διαχείρισης των μη παραχωρημένων αερολιμένων.

Από την άλλη συστήνεται η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ως ανεξάρτητη διοικητικά αρχή. Στόχος αυτής της ανεξάρτητης Αρχής είναι η άσκηση των ρυθμιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων. 

Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας θα επιφορτιστεί με την εποπτεία της ορθής τήρησης των κανονισμών τόσο για την ασφάλεια της αεροπορίας όσο και για την προστασία των αερομεταφορών.

Για να μην υπάρχουν παρανοήσεις και για να γίνει ξεκάθαρο σε όσους μας ακούν, επαναλαμβάνω ότι ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας της Ελλάδας, και η διαχείριση των 25 περιφερειακών αεροδρομίων θα συνεχίσουν να ασκούνται από μία δημόσια υπηρεσία, όπως γίνονται και σήμερα.

Με την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και τον γενικότερο εξορθολογισμό που φέρνει το παρόν σχέδιο νόμου εξασφαλίζονται οι απαραίτητοι οικονομικοί πόροι τόσο για τη λειτουργία των αεροδρομίων όσο και για δράσεις γενικότερου εκσυγχρονισμού της αεροναυτιλίας. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αποκτά ευέλικτη δομή εναρμονισμένη απόλυτα με τα πρότυπα λειτουργίας που τίθενται από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές.

Με τη νέα ευέλικτη δομή που έρχεται να αντικαταστήσει ένα δυσκίνητο μοντέλο, μειώνονται κατά 25% οι Διευθύνσεις και τα Τμήματα, εξοικονομώντας πολύτιμους πόρους, χωρίς όμως να μειώνονται οι θέσεις εργασίας. Εξάλλου οι απολύσεις είναι στον πυρήνα της πολιτικής της ΝΔ και οι εργαζόμενοι το γνωρίζουν καλά αυτό.  

Όχι μόνο δεν μειώνονται αλλά επιπλέον με τη νέα λειτουργία η οποία θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, θα προκύψουν και νέες θέσεις εργασίας. 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι 

Το παρόν σχέδιο νόμου αποτελεί μεν μία υποχρέωση μας, αλλά μέσα από αυτό διασφαλίζουμε τον δημόσιο έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, και τη δημόσια διαχείριση των 25 περιφερειακών αεροδρομίων. 

Προχωρούμε στη σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, και την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας όπως γίνεται σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα μένοντας πιστοί στην προσπάθεια μας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, χωρίς να διακινδυνεύουμε κοινωνικά κεκτημένα αλλά και  την εθνική κυριαρχία. 

Προχωρούμε λοιπόν, με λελογισμένα βήματα το πολιτικό μας σχέδιο για την έξοδο από την κρίση με την κοινωνία όρθια,

 Το μοναδικό σοβαρό σχέδιο που απαντά στις σημερινές προκλήσεις και στην ολότητα του, φανερώνει την προγραμματική ανεπάρκεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που το μόνο που ευαγγελίζεται είναι η παλινόρθωση του παλαιού πολιτικού προσωπικού, του χρεωκοπημένου παρασιτικού μοντέλου ανάπτυξης και την εξυπηρέτησης συμφερόντων. 

Οι προσπάθειες αυτές όμως θα πέσουν στο κενό επειδή δεν αποτελούν λύση αλλά μέρος του προβλήματος. Η λύση συνίσταται να οδηγηθούμε στην ανάπτυξη  με κοινωνικό πρόσημο, ανάκαμψη χωρίς συντριβή της εργασίας,  να αντικαταστήσουμε τον οικονομικό παρασιτισμό με κοινούς κανόνες για την υγιή επιχειρηματικότητα, και πετυχαίνοντας στόχους να ανακατανείμουμε δίκαια τα φορολογικά βάρη στηρίζοντας παράλληλα το κοινωνικό κράτος, Ως γνωστόν ο απολογισμός γίνεται στο τέλος, όπου δεν θα μας κρίνετε εσείς στα τηλεδικαστήρια, αλλά ο ελληνικός λαός με την ψήφο του στις εκλογές του 2019.

Ευχαριστώ.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου