Θα ήθελα με απλά λόγια να κάνω μερικές παρατηρήσεις όσον αναφορά τις ιδιότητες του φυσικού αερίου και τις ποσότητες καυσαερίων μιας τουρμπίνας ισχύος 25 MW.
http://www.naesb.org/pdf2/wgq_bps100605w2.pdf (σελίδα 9) βρίσκουμε όλα τα στοιχεία που χρειαζόμαστε.
1 κυβικό φυσικού αερίου μας δίνει ενέργεια περ. 10 κιλοβατώρες (10KWh), ζυγίζει περ. 800 γραμμάρια (0,8 kg) και απαιτεί για την καύση του περ. 10 κυβικά αέρα.
Βάση αυτών των στοιχείων μπορούμε να υπολογίσουμε τις ποσότητες φυσικού αερίου που καίει μια τουρμπίνα 25 μεγαβάτ (25 MW, 1 MWatt=1000KWatt).
Ακόμη και καλύτερη τουρμπίνα της αγοράς δεν μπορεί να μετατρέψει πάνω από 37% της καύσης του φυσικού αερίου σε μηχανική ενέργεια. Η υπόλοιπη ενέργεια χάνεται σαν θερμότητα με τα καυσαέρια. Για να υπολογίσουμε την συνολική ποσότητα του αερίου πρέπει να προσθέσουμε στα 25 ΜW και το υπόλοιπο 63% της χαμένης θερμικής ενέργειας, δηλ. με απλά λόγια πρέπει να κάψουμε φυσικό αέριο για περίπου 61 ΜW.
Υπολογίζουμε λοιπόν: Για να αποδώσει η τουρμπίνα των 25MW =25.000 KW μηχανική ενέργεια για 1 ώρα θα πρέπει να κάψει : 61.000 KWh /10 KWh=6.100 κυβικά φυσικού αερίου την ώρα (6 ΧΙΛΙΑΔΕΣ κυβικά την ώρα!)
Δεν μπορώ να κατανοήσω την επιμονή του κ. Λουκά, προέδρου των μηχανικών ΤΕΕ, ο οποίος επέμενε, παρά την παρέμβαση μου για διόρθωση, ότι η τουρμπίνα των 25 MW καίει ΜΟΝΟ 5 ΚΥΒΙΚΑ ΤΗΝ ΩΡΑ!! (βίντεο).
Δεν ξέρει ο πρόεδρος των μηχανικών να υπολογίσει σωστά?
- Ανέφερε επίσης ο κ. Λουκάς ότι οι ποσότητες διοξειδίου του Αζώτου (δηλητηρίου) ανέρχεται σε 15 mg/Nm3.
Η πραγματική ποσότητα ανέρχεται σε 80 mg/Nm3, δηλαδή με απλά λόγια σε 15 κιλά την ώρα ανά τουρμπίνα, που σημαίνει 15 κιλά * 24 ώρες=360 κιλά ΝΟ2 δηλητηρίου την ημέρα ανά τουρμπίνα! Ξεχνάμε δηλαδή τον υγιεινό αέρα της Πέρδικας....
- Τα στοιχεία μιας τουρμπίνας 25 MW , π.χ. της SGT-600 τα βρίσκουμε εδώ: http://www.energy.siemens.com/hq/en/mechanical-drives/gas-turbines/sgt-600.htm
Βάση αυτών των στοιχείων μπορούμε να υπολογίσουμε την ποσότητα καυσαερίων:
80.4 kg/sec * 3600 sec = 289.440 κιλά την ώρα, 6.946 ΤΟΝΝΟΥΣ την ΗΜΕΡΑ ανά τουρμπίνα. Αν σκεφτεί κανείς ότι ο 1ος σταθμός θα έχει 3 τουρμπίνες, και ο 2ος (South Stream) άλλες 6, μας κάνει σύνολο 9 τουρμπίνες...
- Έναν ακόμη προβληματισμό μου δημιούργησε ο ισχυρισμός του κ. Λουκά ότι η απόσταση από την Πέρδικα έως το Οτράντο ανέρχεται σε 145 Χμ. Η αλήθεια είναι ότι η απόσταση ανέρχεται σε 207 χμ.
(www.igi-poseidon.com 'το υποθαλάσσιο τμήμα - αγωγός "Ποσειδών" - μήκους περίπου 207 χλμ., το οποίο, διασχίζοντας το Ιόνιο Πέλαγος, συνδέει, το Ιταλικό και το Ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου. Το τμήμα αυτό υλοποιείται από τις Εταιρείες ΔΕΠΑ και Edison, μέσω της εταιρείας "Υ.Α.Φ.Α Ποσειδών Α.Ε.")
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί ο κ. Λουκάς ανέφερε ότι η απόσταση είναι 145 χμ. Μήπως για να δικαιολογήσει την πρόταση του για την εγκατάσταση του εργοστάσιου συμπίεσης στην ΒΙΠΕ Ιωαννίνων, κάτι που είναι τεχνικά αδύνατον ( λόγω της επιπλέον απόστασης των περ. 60 χμ από την παραλία)? Μας αποσπά όμως την προσοχή από το τεράστιο πρόβλημα της διέλευσης του αγωγού.
Θεωρώ ύποπτη την επιμονή του ότι ο αγωγός δεν πειράζει, ας περάσει από την Πέρδικα ανέφερε, ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι έκρηξης.
Ανέφερε επίσης για μετατροπή της χαμένης θερμικής ενέργειας σε τηλεθέρμανση. Που κολλάει αυτό? Στην Νορβηγία ζούμε? Προσπαθεί μήπως να αντικρούσει τον ισχυρισμό μας για την επέκταση που σκοπεύει να κάνει η Δέπα κατασκευάζοντας εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος με τους αντίστοιχους πυλώνες υψηλής τάσης?
- Βάση της παρακάτω εικόνας η Δεπα δηλώνει ότι το βάθος της θάλασσας ανάμεσα στην Θεσπρωτία και το Οτράντο φτάνει τα 1400 μέτρα, άρα έχουμε ήδη 140 ατμόσφαιρες που ασκούνται στον αγωγό σαν εξωτερική πίεση του νερού της θάλασσας. Οι τριβές του συμπιεσμένου αερίου στα εσωτερικά τοιχώματα του αγωγού προκαλούν στα 210 χιλιόμετρα μια πτώση της πίεσης περ. 50 Bar. Αυτό σημαίνει ότι η πίεση του αγωγού θα ανέρχεται σε τουλάχιστον 200 Bar, με συνέπεια την εγκατάσταση και 3ης τουρμπίνας.
http://www.naesb.org/pdf2/wgq_bps100605w2.pdf (σελίδα 9) βρίσκουμε όλα τα στοιχεία που χρειαζόμαστε.
1 κυβικό φυσικού αερίου μας δίνει ενέργεια περ. 10 κιλοβατώρες (10KWh), ζυγίζει περ. 800 γραμμάρια (0,8 kg) και απαιτεί για την καύση του περ. 10 κυβικά αέρα.
Βάση αυτών των στοιχείων μπορούμε να υπολογίσουμε τις ποσότητες φυσικού αερίου που καίει μια τουρμπίνα 25 μεγαβάτ (25 MW, 1 MWatt=1000KWatt).
Ακόμη και καλύτερη τουρμπίνα της αγοράς δεν μπορεί να μετατρέψει πάνω από 37% της καύσης του φυσικού αερίου σε μηχανική ενέργεια. Η υπόλοιπη ενέργεια χάνεται σαν θερμότητα με τα καυσαέρια. Για να υπολογίσουμε την συνολική ποσότητα του αερίου πρέπει να προσθέσουμε στα 25 ΜW και το υπόλοιπο 63% της χαμένης θερμικής ενέργειας, δηλ. με απλά λόγια πρέπει να κάψουμε φυσικό αέριο για περίπου 61 ΜW.
Υπολογίζουμε λοιπόν: Για να αποδώσει η τουρμπίνα των 25MW =25.000 KW μηχανική ενέργεια για 1 ώρα θα πρέπει να κάψει : 61.000 KWh /10 KWh=6.100 κυβικά φυσικού αερίου την ώρα (6 ΧΙΛΙΑΔΕΣ κυβικά την ώρα!)
Δεν μπορώ να κατανοήσω την επιμονή του κ. Λουκά, προέδρου των μηχανικών ΤΕΕ, ο οποίος επέμενε, παρά την παρέμβαση μου για διόρθωση, ότι η τουρμπίνα των 25 MW καίει ΜΟΝΟ 5 ΚΥΒΙΚΑ ΤΗΝ ΩΡΑ!! (βίντεο).
Δεν ξέρει ο πρόεδρος των μηχανικών να υπολογίσει σωστά?
- Ανέφερε επίσης ο κ. Λουκάς ότι οι ποσότητες διοξειδίου του Αζώτου (δηλητηρίου) ανέρχεται σε 15 mg/Nm3.
Η πραγματική ποσότητα ανέρχεται σε 80 mg/Nm3, δηλαδή με απλά λόγια σε 15 κιλά την ώρα ανά τουρμπίνα, που σημαίνει 15 κιλά * 24 ώρες=360 κιλά ΝΟ2 δηλητηρίου την ημέρα ανά τουρμπίνα! Ξεχνάμε δηλαδή τον υγιεινό αέρα της Πέρδικας....
- Τα στοιχεία μιας τουρμπίνας 25 MW , π.χ. της SGT-600 τα βρίσκουμε εδώ: http://www.energy.siemens.com/hq/en/mechanical-drives/gas-turbines/sgt-600.htm
Βάση αυτών των στοιχείων μπορούμε να υπολογίσουμε την ποσότητα καυσαερίων:
80.4 kg/sec * 3600 sec = 289.440 κιλά την ώρα, 6.946 ΤΟΝΝΟΥΣ την ΗΜΕΡΑ ανά τουρμπίνα. Αν σκεφτεί κανείς ότι ο 1ος σταθμός θα έχει 3 τουρμπίνες, και ο 2ος (South Stream) άλλες 6, μας κάνει σύνολο 9 τουρμπίνες...
- Έναν ακόμη προβληματισμό μου δημιούργησε ο ισχυρισμός του κ. Λουκά ότι η απόσταση από την Πέρδικα έως το Οτράντο ανέρχεται σε 145 Χμ. Η αλήθεια είναι ότι η απόσταση ανέρχεται σε 207 χμ.
(www.igi-poseidon.com 'το υποθαλάσσιο τμήμα - αγωγός "Ποσειδών" - μήκους περίπου 207 χλμ., το οποίο, διασχίζοντας το Ιόνιο Πέλαγος, συνδέει, το Ιταλικό και το Ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου. Το τμήμα αυτό υλοποιείται από τις Εταιρείες ΔΕΠΑ και Edison, μέσω της εταιρείας "Υ.Α.Φ.Α Ποσειδών Α.Ε.")
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί ο κ. Λουκάς ανέφερε ότι η απόσταση είναι 145 χμ. Μήπως για να δικαιολογήσει την πρόταση του για την εγκατάσταση του εργοστάσιου συμπίεσης στην ΒΙΠΕ Ιωαννίνων, κάτι που είναι τεχνικά αδύνατον ( λόγω της επιπλέον απόστασης των περ. 60 χμ από την παραλία)? Μας αποσπά όμως την προσοχή από το τεράστιο πρόβλημα της διέλευσης του αγωγού.
Θεωρώ ύποπτη την επιμονή του ότι ο αγωγός δεν πειράζει, ας περάσει από την Πέρδικα ανέφερε, ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι έκρηξης.
Ανέφερε επίσης για μετατροπή της χαμένης θερμικής ενέργειας σε τηλεθέρμανση. Που κολλάει αυτό? Στην Νορβηγία ζούμε? Προσπαθεί μήπως να αντικρούσει τον ισχυρισμό μας για την επέκταση που σκοπεύει να κάνει η Δέπα κατασκευάζοντας εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος με τους αντίστοιχους πυλώνες υψηλής τάσης?
- Βάση της παρακάτω εικόνας η Δεπα δηλώνει ότι το βάθος της θάλασσας ανάμεσα στην Θεσπρωτία και το Οτράντο φτάνει τα 1400 μέτρα, άρα έχουμε ήδη 140 ατμόσφαιρες που ασκούνται στον αγωγό σαν εξωτερική πίεση του νερού της θάλασσας. Οι τριβές του συμπιεσμένου αερίου στα εσωτερικά τοιχώματα του αγωγού προκαλούν στα 210 χιλιόμετρα μια πτώση της πίεσης περ. 50 Bar. Αυτό σημαίνει ότι η πίεση του αγωγού θα ανέρχεται σε τουλάχιστον 200 Bar, με συνέπεια την εγκατάσταση και 3ης τουρμπίνας.
Πως λοιπόν ο κ. Λουκάς αναφέρει και δέχεται ότι ο σταθμός συμπίεσης θα συμπιέζει το αέριο με μόνο 150 Bar?
Θα παρακαλέσω λοιπόν τον Κ. Λουκά να μας λύσει τις απορίες μας στα παραπάνω ερωτήματα.
Θα παρακαλέσω λοιπόν τον Κ. Λουκά να μας λύσει τις απορίες μας στα παραπάνω ερωτήματα.
Τσαγκαλίδης Παναγιώτης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου